April 26 – jobbigt att försöka ha kontroll …

Det känns som ett stort ”Let go” idag – befriade energier – jag och andra mänskor är fokuserade på sitt eget verkar det som. Inte direkt lyckokänslor, men befrielse. För mig – en acceptans av att det och det inte gav den fulländade lyckan – utan insikten av att det ständigt dyker upp nya önskningar. Att man alltid är på en ny plattform med nya preferenser och att man måste sluta leta efter att någon som helst handling eller inköp eller upplevelse, skall ge själva lyckokänslan. Det gäller att släppa taget om alla besvikelseupplevelser. Att göra ALLT neutralt. Besviken – so what! Det gäller att acceptera och tycka om Nuet och sig Själv i alla slags tillstånd. För allt är det Högre Jagets kärleksfulla vägledning tillbaka till mitt/vårt sanna större Jag.

Det känns som att StjärnJaget har tagit över till stor del… en bortkoppling, men ändå i full kontakt med det Jordiska och Moder Jord.

En ny Ros är planterad – och det kryllar som vanligt av alla de små sommarblomsplantorna som skall konkurrera om utrymmet. Lejongapen är ju ganska kyltåliga så de har intagit sina platser …

Katten Fjuttan/Roxy är delvis tillbaka …! Kunde inte längre negligera sorgen inom, när jag nekade hennes bedjande i fönstret. Min hårdnackade beslutsamhet har upplösts … let go – det blir som det blir – i varje stund. Bara jobbigt att försöka ha kontroll.

Så underbart med blåa hyacinter 🙂

CIMG1626 (2)

CIMG1636 (2)

CIMG1636Mitt glädjerika köksfönster – pelargonskotten är nu utplanterade – får täcka om det blir frostigt. Tomaterna får vara kvar i värmen ett tag.

CIMG1635

CIMG1641

CIMG1639Söta katter – ville inte ha med såna sötingar när jag kände Fjuttan-sorgen… ❤

så söttså söta (3)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

