April 29 – ett par klunkar kaffe …

Jag ser fram emot mina tulpaner – de som jag trodde bara var blad – men knopparna gömde sig låångt ner och nu är dom framme – förutom de som rådjuren delikatessade på (inte så många – må Gud välsigna alla knopparna nu – ett rådjur sprang snabbt förbi igår mitt på dan)

En omgång till med Nässelsoppa med laxtärningar  – såå gott – räcker i 3 dar … fest 🙂 Grannens buskar har stort förråd med nässlor … ! Guds – Naturens gåvor.

När Solen skiner blir allt annorlunda.

CIMG1650

En omgång kryddknäckebrod blev det bakat nu på kvällsvisten – lättbakat och jättegott. Lämnar för ovanlighetens skull med receptet ifall någon skulle vilja pröva på – klicka på bilderna för förstoring. (Men min ugnstid är 45-50 minuter! – och vanligt salt går lika bra – bred ut så tunt som möjligt över hela plåten)

CIMG1611

CIMG1611 (2)CIMG1611 (3)

I buskarna blommar det – där finns allehanda blommor och olika buskar. Man får utnyttja varje liten jordplätt som finns.

CIMG1657En klick grädde … så oskuldsfullt vit o ren …

CIMG1659 (2)

CIMG1672

CIMG1673Idag blev det en innedag – hann bara ta ett par klunkar kaffe ute – sen kom molnen och kylan – så fram med inre ljus – och plocka in lite trädgård i stället. Förgätmigejen kommer i rasande mängd o fart nu. Så tacksamma då knopparna slår ut också när man tar in dom. Är nöjd med min nya vana – att äta knäckebröd med ost på till eftermiddagskaffet – slut på allt kak- o bullfrossande! En stor seger!

Katterna har haft sovdag.

CIMG1677Så söta ❤

2 söta (3)Snart sovdags för mig – men troligen snart dags för en nattvända för katterna – en kort för Mimmi och en låång för Missan – ingen riktig harmoniserande synkronisering där …
Fjuttan/Roxy är idag instängd hos ‘Roxyfamiljen’ ….

sovdags

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

