Maj 21 – musöron på rokokostolen

En mestadels solig och varm dag – kors i taket!

Men jag har varit mer eller mindre uppspeedad efter nattens råttjakt (insläpad). En ganska stor en den här gången och så otroligt snabb och ”flygkunnig”. Och hoppade högt. I säkert 45 min. jagade jag och katterna denna varelse i sovrummet – och hon sprang över mig i blixtens hastighet – och hon var upp på kudden och sen gömde hon sig under bäddmadrassen! Och när hon stannade till på rokokostolen, så såg hon? ut som en sån där sagomus … med öron som stod upp. Och som vanligt blir det jag som får ta det sista greppet med en handduk. Så otroligt starka dom är – men till slut blev hon utslängd… ihjälkramad eller levande – det får bli Guds beslut.
Så nu har jag fått testa div. ”mardrömsscenarier” – med råttor i sängen o springandes över mig … och jag överlevde! Alltid nåt bra med det … men jag ‘kokade’ av upphetsning.

Jag kan ju inte vara annat än oändligt tacksam för mina blommor – just nu tulpaner invävda i Förgätmigej. Tänk att de växt fram trots all kyla som varit …

Just nu har jag så mycken skönhet omkring mig och bilder så det stockar sig i utloppet 🙂

CIMG1894

CIMG1876

CIMG1878

CIMG1881

CIMG1884Den här blev som en lite gammeldags målning – mjuk harmoni

CIMG1889Och somliga blev rosa o andra blev cremegula … – tulpaner är alltid vackra – och när Solen är framme – då är det soligt 🙂

CIMG1867 (2)

CIMG1860 (2)

Ser rakt igenom dig – hela Universum ryms däri … total Närvaro ❤

åh (5)🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

