Maj 30 – en seger för Naturen

Vilken mättad maximerad Tid just nu i Naturen. Det är så mycken blomsterfägring, så man nästan tappar andan. Förgätmigejen flödar över – Syrenerna dukar upp och doftar sitt underbara – Liljekonvaljerna är nånstans i skogen (har inte hälsat på dom ännu – bara mina 2-3 jag har i rabatten) – Häggen doftar – och jag såg att Hundkexen har kommit, som blir så fin i bukett – och det finns säkert många jag glömt just nu. Man kunde ju tycka att Skaparen kunde sprida ut dom lite mera — för sen framåt, blir det plötsligt inte så lätt att hitta några blommor i Naturen.

Vissa Tulpaner glädjer mig ännu – får se vad som blir kvar efter det häftiga regnet idag …

CIMG2049Mina  enda två blommande syrenklasar 🙂 – Tacksam för dom ❤

CIMG2056 (2)Rosentryn är på gång – (de som jag inte klippt ner i den lilla häcken)

CIMG2054Smörbollarna (Trollius) lyser upp

CIMG2059CIMG2061Dagens katter – lite sång kanske … ❤

2 againOch inför Mors Dag — Puss på dig mamma ❤

mamma (4)

Och dagens glädjeämne och doft – jag hann ut och hittade massor med Syrener – innan regnet kom. Det nästan utplånade syrenbuskaget som de vältrat enorma stenar på – hade återtagit sin plats i Skapelsen – en stor Seger för Naturen 🙂 🙂 🙂

CIMG2063

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

