Juni 2 – gräset och jag

I mitt bostadsområde är det nu som om Naturen tagit över hela området. Blommande ogräs fyller alla rabatter och buskage – faktiskt väldigt snyggt! Får se hur de tänker handskas med det, men för mig får det gärna vara så vildblommigt. Men idag kom till slut gräsklipparn och skar av gräset som blivit upp till 60 cm högt. Innan dess försökte de klippa i väldigt blöt mark, och gjorde stora ‘vildsvinshål’ utanför mitt sovrumsfönster (som jag lagat så gott det går).

Längtar efter egen gräsmatta som jag själv bestämmer över …
Jag och Naturen har kämpat i åratal för att inte bli skövlad av maskintekniker …
Skönheten har fått jobba hårt för sin överlevnad. Att hålla Skönheten högt har för mig ofta varit i symbios med hårt arbete

Kort underbar doftglädje inne – utomhus doftar dom ju på ganska länge …

CIMG2069

CIMG2079Missan vill gärna sova inbäddad i något – bakom kuddar, eller i linneskåpet osv …  -här har hon fått sällskap av div ljusväsen …

CIMG2081

Gräset, blommorna och jag 🙂

CIMG2008

CIMG2085Och så kom min extrakatt – min matgäst o dagiskatt – Fjuttan – inte mycket att göra åt numera – så länge hon går ‘hem’ och sover och är instängd där ibland, så får jag väl fortsätta bjuda henne på mat. Men är det regnigt och dåligt väder sover hon gärna middag här – t ex på Missans ställe i linneskåpet.
Katterna tar gärna över de sovställen som de andra liksom legat in. Men det är Missan som ‘går före’ – de andra följer gärna efter till de sovställen som hon har valt.

🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

