Juni 5 – bort med döda taggiga grenar

Det känns nu som att jag är helt sammankopplat med Naturen – att jag är inne i Naturen. Moder Jord o jag är Ett

Har idag klippt ner en upptorkad törnrosbuske som sett så skräpig ut från mitt fönster – det var som om den aldrig tog slut – ju mer jag klippte, desto mer döda grenar kom det fram. Men det kändes viktigt att göra – och samtidigt som en inre bortgallring. Blåsor i handen är ett ok pris för att få det gjort. Värre är det med alla asparna som på ett år vuxit så höga så dom skuggar delar av mina blommor – och tomaterna …  jaja – nån mening som vanligt…

Lite doftbild till att börja med – jag har maximerat mitt intag av årstidens natur-mirakler – har bara missat äppelblom (vet inte om den varit …) Man får ju ta till cykeln eller gå, för att komma nära naturen – med bil missar man det mesta.

CIMG2114

Och Solen tar fram guldet …

CIMG2094

CIMG2160

CIMG2123I förrgår kväll drogs mina ögon till fönstret och ett vackert konstigt sken utanför – jag fotade och fram kom detta magiska ljus – fotot några sek. senare blev mera normalt … – som en ljusnedladdning av violetta flamman mm …

CIMG2116CIMG2117
Och idag dök en liten Orb upp —(nedre vä hörnet) – såg utanför kameran att det var liksom något ljus ”i vägen”.

CIMG2142Efter all färgstark tulpanfägring kommer nu en period av nedtoning och mjuka färger – först känns det lite tomt, men sen uppskattar jag den vilsamma färgskalan. Det första året (peppar peppar) som aklejan får blomma ut utan insektsangrepp …

CIMG2137Blågullen är ju lite mera blålila, men tekniken har svårt att få fram lila …

CIMG2156Dom här lyser fortfarande glädjeorangegult  … 🙂

CIMG2138Fjuttan vilar middag hos mig o har nu på kvällen lagt sig i linneskåpet – orkar inte sätta något emot … det får bli som det blir ….

CIMG2127CIMG2122

Och vad mitt Högre Jag eller ev andra hjälpare sa innan jag vaknade och menade –”Mammor och pappor – håll i hatten!” – det har jag ännu inte helt tolkat – men blåser gör det i den yttre verkligheten – och i det inre är det starka förändringsvindar … 🙂

”’ Besök gärna min andra blogg också – Gunilla Solaras Blog – länk uppe till höger ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i naturen och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

