Juni 23 – vardagsglädje

Tänk att två gropar i jorden kan framkalla glädje 🙂 – har gjort plats för mina första två beställda Austin-rosor – sent och barrotat -men jag måste ju börja på min nya dröm … Trångt som ‘katten’ har jag och ett par mycket villiga perenner har fått flytta på sig. Jag måste ju iaf försöka – jag får ju göra det bästa av Nuet. Min stora trädgård är inte manifesterad ännu …

Och tänk att man kan glädjas åt en enkel duschtvål – Palmolives nya illgröna Dynamic med Aromagrejs – doftar såå uppiggande …  vardagsglädje 🙂

Idag seglar jag på en välbehagsvåg – (trots gropgrävning med stenbotten och ömma leder) Besöket i Växtförsäljningen bidrog med mjuk musik och sköna dofter och med hem kom förutom blommor – te med mint o choklad. Så gott med en kopp efter maten ❤

Enkel somrig skönhet

CIMG2369Att titta in och lyssna på mig själv – gör jag hela tiden – här blir det mera synligt – mångdimensionellt 🙂 (Har en spegel därinne i köket)

CIMG2370CIMG2372

.

.


Lejongapet – Apple Blossom blev ju fin

CIMG2381Och grönt blir ju väldigt rofyllt – i väntan på att färgerna kommer igen

CIMG2383Aklejorna trivs – kanske lite för bra – men fina är dom

CIMG2386CIMG2392Hon öppnade sig totalt för Solen 🙂 ❤

CIMG2390 (2)

åh (5)Katten Fjuttan kom i rasande fart ut från buskarna och fram kom Hon – idag snällt bara mumsande på det gröna

CIMG2395

******** Läs gärna min andra blogg Gunilla Solaras Blog – länk uppe till höger ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Juni 23 – vardagsglädje

  1. Lotta skriver:

    Det var mycket vackert du bjuder på. Får du ha alla dina fina växter ifred för rådjuren? jag har köpt en ”skrämma” på plantagen som funkar utmärkt (en så länge) Trevlig helg! /Lotta

    • Lite si och så – de tar en del, men jag överlever det – fast om de tar rosorna blir jag ledsen … Den här ensamma brukar nöja sig med grönt. Vi brukar titta på varann och jag försöker vädja till henne. Sen finns det en grupp på 3 – de är lite mer kalassugna. En skrämma skrämmer väl också mina katter antar jag … Trevlig helg tillbaks.

  2. johannalindefors skriver:

    Vilken underbart vacker bukett.

Kommentera

