Augusti 1 – Brudslöja i luften

Överflöd i Nuet – inte ännu mitt drömda överflöd på Rosor – men överflödande mångfald i andra skönheter …. och så några liter sniglar o myror förstås… Vad nu det må spegla inom mig … och alla andra… Det känns som en seg kamp och integration med alla Elementen och Naturrikena – allt skall försonas.

Mormor, morfars och mitt skrivbord har äntligen höjts till en annan dimension. Den här mildgröna färgen känns så rätt – den gör mig glad – trots att resten av mina möbler är vitmålade. Jag är inte som så många intresserad av att nymålningar skall se ”antika” ut – med avskrapningar o dyl.  Jag tycker att det mest liknar tonårstrenden att klippa hål på jeansen. … En förslavad modenyck.
Vid det här skrivbordet satt jag som barn, väldigt ofta och tittade ut o drömde mig bort (då fönstret vette mot vägen) – när jag inte ritade eller skrev till nån brevvän eller skrev till nån idol efter bild o autograf. (Jag hade både *Elvis o Tommy Steels bild o autograf – (nu bortsorterade för länge sen)
Det var då det – när jag hade alla möjliga idoler – utom mig själv. ❤

Sen har jag bara mormors skänk kvar som skall höjas upp, men den blir nog vit.

(Längtar efter mitt eget hus där jag kan måla alla golv vita … )

CIMG2905Det blommar

CIMG2881Ibland är det faktiskt Sol 🙂

CIMG2909Lavendeln och min magiska illusoriska skog – Asplöven är så vackra

CIMG2923Inte plättar i luften – men väl Brudslöja …

CIMG2937

CIMG2943

Slottsrosen Kalmar

CIMG2930

Under ett par min. blir det ofta ett magiskt ljus när kvällssolen speglar sig i grannhusfönstren 🙂

CIMG2945Älskar den här sötingen allt mer o mer ❤

funderar (2)CIMG2925 (2)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Augusti 1 – Brudslöja i luften

  1. Villroses hage skriver:

    Vakker blomstring hos deg!

Kommentera

