Augusti 14 – som ett utropstecken

Jobbar ännu med sorgen över allt som skövlas – i form av ännu fler kapade träd i min närhet. För mig blir det rent groteskt med allt detta maskulina maktbegär över Naturen och det som växer. Och alltid dränkt i öronbedövande maskiner. (läs gärna min andra blogg – om den kollektiva sorgen- länk till höger.)

Sorg hit o sorg dit – sorg igen över 1 st inlåst katt – jag känner o jag känner – för att neutralisera… sorgen finns ju inom mig. Och sorg över att rådjuren igen knaprat lite knoppar …

Ur sorgen skall det nya Livet växa fram … när alla bottnar är upplysta – då skall skövlingen också upphöra. Men förb**ad är jag dock ännu på det maktfullkomliga hänsynslösa maskulina. Får lyssna på min egen ilska o inre maktfaktor…. Såsom en ansvarstagande änglamänniska gör.

För övrigt en mycket vacker dag …

CIMG3184CIMG3188 (2)Som ett utropstecken till dom som ”absolut inte vill blanda ”kallrosa” med ”varmrosa” och en massa andra begränsande boxar. Jag tycker om olika färgblandningar – om det görs med hjärtat ❤ Skaparens palett är oändligt färggrann – Bara blekgult, grålila och lite annat – såsom varit ”högsta mode” i flera år nu, i rabatter o planteringar – speglar ett begränsat liv.  ”Perfekta” symmetriska planteringar speglar vänsterhjärnedominans – kontroll…. inte fullt Liv. Blir till själlösa kulisser. Trädgårdar och planteringar som inte görs med Hjärtat, utan bara med intellektet  och inlärda programmeringar, ger mig just ingenting – det bara påminner mig om hur begränsningar ännu styr. 

CIMG3188Magiskt skymningsljus

CIMG3257CIMG3260CIMG3259Och Solljuset och blommorna formar sig i harmonisk samklang efter varandra 🙂

CIMG3278CIMG3277Liten och så söt ❤

så söt (13)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

