Augusti 18 – totalt oberoende

Just nu är jag arg-lessen – besviken – Rådjuren har kalasat på alla knopparna (minst tio..) på min nyplanterade ros – som jag aldrig fick se hur den blev och skulle lukta så gott. Och skotten på min andra nyplanterade försvann – liksom petunior, några lejongap, ringblomma och en gladiolusknopp….

Rosorna som liksom skulle bli mitt nya Liv … ! De som låg närmast mitt hjärtas yttre önskningar. Att få vandra omkring bland doftande vackra Rosor … Men som vanligt – nån j***a högre mening med det förstås – det hade inte gått att förhindra, om det nu var menat så. Jag skall väl bli totalt oberoende – även av Rosor…

Det är klart att jag älskar alla blommor – men Rosor var liksom ”mitt nya Liv” – min väg framåt – såsom jag trodde….. Seg seg och tålmodig – bara att känna o släppa taget….

Dessförinnan – i förrgår – plötsligt en liten huggorm ute i gräset utanför mig o grannens – – som Missan höll på med. Grannen var modig och tog spaden o lyfte bort den en bra bit bort. Men sen kom min rädsla fram – trodde inte jag var rädd för ormar längre – men jag tänkte ju på att Missan kanske hade fått i  sig nåt gift … Men hon var som vanligt … det kändes som om allt det vackra inte bara var vackert längre, utan hade fått en mörk sida också … Men just det känns nu bearbetat. Men jag har tjockt grönt gräs att gå barfota i utanför mig …

Djuren tar verkligen plats nu – visar sig o väcker upp både det ena o det andra.

Liljorna doftar fortfarande underbart ❤

CIMG3295Petunian – underbart mörklila -(som aldrig går att få fram med min kamera)

CIMG3329Dom här blommar på – får se om det blir några riktiga frökapslar så jag kan spara … dom jag hittills öppnat har inte haft några frön …

CIMG3311CIMG3308CIMG3313Och i träden blommar lite av varje

CIMG3323CIMG3324Liten positiv förändring – Mimmi o Fjuttan kan nu samtidigt sova i min säng – på lite avstånd förstås. Men då får jag ju dåligt samvete för att Missan inte vill/vågar komma … Ja herre Jesus – vilka ”bekymmer” – men de speglar ju mina innersta känsliga aspekter, så de berör.

Lite oberoende söta katter- — ”lite fräs – förstår du att jag är missnöjd!”

lite arg

Skulle kanske behövt några vakter mot rådjuren  …. men

missionså här stora var dom – jag gömde mig …

så här stor

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

