Augusti 22 – gammal söt och vis Själ

Mormors skänk blev äntligen vit – känslan av det blir – att det känns som om den sista biten av min gamla identitet är borta – lite tomt när man inte ”känner igen sig” i en gammal skänk längre … När allt blir neutralt i hemmet – då finns inga direkta fästpunkter att luta sitt medvetande mot. Och just inga mer rosor att hoppas på i år. Inget i yttervärlden som kan dra mig framåt. Men jag har ju katterna.

Men en skön känsla genom målningen — ”inte fasiken spelar det nån roll om målningen inte är ”helt perfekt enl. gamla normer” – det är ju min skänk och mitt hem. Det har ju ingen annan med att göra – och ingen bryr sig – jag har inga behov av några duktighetsbetyg. (Men självklart fanns först lite inre inlärd dialog, att jag inte fick kleta ner beslagen …)

Nattens upplevelser var ganska dramatiska – men jag minns att jag — blev tvungen att köpa ett luftgevär – i en mycket hemlig affär – dyrt var det och när jag hittade en pricktavla provskjöt jag och det glödde till av skottet. Kände att jag egentligen inte ville ha något gevär – hade svarat att jag kanske skulle skjuta nån hare eller så, men inte ens det ville jag ju.  Gick tillbaka till affären och ville lämna tillbaka det – och mannen sa samtidigt att såna gevär egentligen inte var tillåtna.
Jobbar just nu med ilskan över vissa grannars respektlöshet och att min glädjeväg tas ifrån mig … rosorna äts upp… men ”luftgevär” hjälper inte där …

Eldigt mörkröd – som kameran inte riktigt kan fånga – väldigt fin

CIMG3360CIMG3341Fjuttan söker skydd i min skugga ❤ – Tänk att jag är så välsignad, att jag får ha dessa tre (ibland bara 2) katter – att de valt att vara hos just mig – mina verkliga vänner på vägen ❤ De är verkligen Vänner och inte ”bara husdjur”.

CIMG3343Gullriset är en tacksam vildblomma – har dessutom förökat sig väldigt där jag brukar plocka – tack 🙂 Och mitt secondhandfynd passar bra.

CIMG3375Lite orange-rosa igen 🙂

CIMG3347Små minirosor är ju också rosor – nu när min nya Austinros-väg inte fungerade – ännu…

CIMG3335Eldigt mörkröd mini …

CIMG3387En så gammal söt och vis Själ ❤

så vis

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

