Augusti 28 – tuppen gal

Det har flyttat in en tupp någonstans här i tätorten. Och det är riktigt trevligt – till skillnad mot allt destruktivt oväsen som kan förekomma, så är tuppens galande både lugnande och grundande. Den tar ner allt det uppskruvade ytliga, till det enkla jordiska livet.Den blir troligen inte utsläppt förrän på dan, för den gal bara mitt på dan (hittills). Vad de som bor närmast tycker, har jag ingen aning om, men så här på långt håll så är det bara trevligt.

Dessutom hörs ibland paddan (grodan?) kvacka i buskarna. Det brukar alltid bo en eller flera paddor hos mig. Ibland  hoppar dom in i lägenheten … Stort djurliv här mitt ibland husen – men rådjuren är jag nu väldigt väldigt trött på. De kan fara o flyga nån annanstans.

Dom här är otroligt vackra o tacksamma – de flesta är dock mera vita – och de lyser verkligen upp i rabatten

CIMG3401Här är rådjursmotorvägen – alla rosor är kapade och en del annat. Och jag kan nog inte hoppas på att få se mera av dom rosorna i år….  Men – nu har jag iaf skaffat en Rådjursvakt med ultraljud – dyr, men funkar det så är det värt det. Men jag inser samtidigt att jag då stänger av en stor del av den lilla naturen även för mina katter!!? Jag får kompromissa och bara ha på apparaten på natten…  Verkligen trångt är det – på alla möjliga vis … Och inte kan man se om apparaten verkligen fungerar – ingenting syns på den …Har iaf köpt ännu mera tulpanlökar – måste ha något att se fram emot. Var jag skall få plats med dom – ja det får ordna sig…

CIMG3412Jag är tacksam för alla pelargoner och ettåringar – pelargonerna mår alltid bra utomhus – nu när min mini-‘Rosegarden’ blev uppäten

CIMG3418Vackert ljus

CIMG3422Sallad i lådor går fint

CIMG3429CIMG3427CIMG3410”Mitt underverk … ” ❤

åh du lilla (2)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

