September 1 – ”Älska dig själv”

Djupt ner i det känsliga – jobbar nu ”reningsverket” – nära både liv och död. Man blir alltid lite dämpad när någon ”gammal” vägledare eller förebild gör sin  ”transition” – dör. Denna gång var det Wayne Dyer – ”Älska dig själv”-pionjären, som var en av mina uppväckare. Han såg nu framåt på att få upptäcka nya världar sa han ….

När det är soligt på min frukostsida … verkar det ganska idylliskt …

CIMG3448CIMG3445men – då bör man veta att jag bor mitt i ett hyreshusområde, med allt vad det innebär av störande av ev frid …
Och därtill kan det 50 m bort,kanske vara ”Ungdomens dag” (många gånger om året) och ”Kanalens dag” – med högljutt dunkadunka … som ingen ansvarig tycktes förstå vad det innebar för alla vuxna runt omkring. Ungdomen vägleds att ”bara man är ung, då kan man strunta i sina medmänniskor” – vuxna smörar in sig och ”ger tillstånd” att sprida hänsynslöshet o respektlöshet.
— Varför skall ungdomlighet alltid manifesteras genom oväsen!!! Man har gjort detta till någon slags naturlag! Och alla får stå där o skrika till varann – eller öht aldrig prata med varandra. Man sätter s k ungdomlighet på piedestal. ”Ungdomlighet” (läs hänsynslöshet) får vara måttet för liv och många ‘vuxna’ försöker ”hänga med” – fastän det just förstör kontakten med det sanna Livet. Och hindrar människor att bli vuxna individer med integritet och värdighet. Hur skall de unga någonsin lära sig att respektera andra, när det hela tiden förutsätts att unga skall vara  respektlösa och bara tänka på sig själva!?

Med det sagt – så ville min Ande att jag skulle lämna det hela och uppsöka lugnet. Och det första som väntar mig är dessa ”kolugna” får. Helt oberörda av min närvaro ligger de där – mitt i ‘vägen’ och sprider ett stort lugn.

CIMG3450CIMG3451och kärleksfullt ❤

CIMG3452Och Skaparen målar upp i perfekt harmoni ❤

CIMG3459CIMG3464

.

CIMG3471Fräs ❤

fräs (2)Man kan ‘för katten’ inte vara positiv jämt 😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

