September 25 – enkla nöjen

Min Ande tröstade mig i ”nättres” (gotländska) med att Alla mina energier skall transformeras – när olika vågor av besvikelser svepte igenom och elden brände igenom efter varje uppvaknande. Skönt att höra också när man ändock har en hel del fysiska krämpor kvar – just nu bl a en väldigt aktiv ”hälsporre” eller nåt.

Nu kommer det ju inte direkt några nya blommor – men jag är glad för de som fortfarande blommar. Klart jag hoppas att de nya små rosknopparna på Austinrosorna skall hinna fram före frosten (efter vågen av de glupska rådjuren) – och en till (ros) har kommit på posten. Jag ger mig inte i första taget.

Solig dag igen och då var det skönt med fika ute och läsa lite veckotidningar. Vi är tre damer i porten som prenumererar på olika – och så låter vi dom cirkulera – 3 till priset av 1 … Jodå – enkla nöjen är inte att förakta.

Små glimtar av inre ljus när det var mulet …

CIMG3678Resenskäran – tacksamt sensommar blomster – även om rådjuren har nafsat av några …

CIMG3686Liksom Ringblommorna – de få som tagit sig fram i trängseln i år, har snabbt mumsats av – och alltid natten efter jag fotat dom … Såg blomtjyvarna i går mitt på dan – gick ute längs med vägen – kanske de nu håller sig lite på avstånd, tack vare apparaten …

CIMG3692Mimmi igen – hon som har sånt enormt behov av min närhet – hon regerar nästan över mig på natten. Skall vara uppe i ansiktet på mig och slicka och kittla med morrhåren. Och långa klor har hon, som hon inte helt lyckas att dra in – fast jag vet att hon försöker (klipper dom ibland men de växer fort ut igen). En ständig balansgång av att inte helt köra bort henne och att få henne att ligga ner så att också jag kan andas. Om hon blir förnärmad – hoppar hon över mig och kastar sig ner med ändan rakt i mitt ansikte. Och då blir jag ju bara full i skratt och vi lugnar ner oss. Hon är liksom lite ”oborstad” – putsar sig väldigt sällan – men hon ÄR den hon ÄR ❤

Och varje dag tar hon en fight med toarullen – så det blir ofta att torka sig med hopsamlade pappersflingor …. Det är mycket liv i den tunga damen – mattor knorvlas och hon verkar ganska irriterad – men mest sover hon dock. Och go är hon ändock .

CIMG3680CIMG3699Skönt att vara nära ❤

2 (10)Visst sjunger jag fint … 🙂

skratt (3)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

