Oktober 1 – djuriska krafter

Som jag nämnde i förra inlägget, så har vi en massa djuraspekter inom – och nu skall de vara med och inte bara komma fram som instinkter – inte bara som något svar på något utifrån, utan som olika krafter som skall bygga upp våra handlingar och tillstånd. De skall vara till vår hjälp och inte längre något som ”bara skenar iväg” med ‘autopilot’. Vi skall ha kontrollen och djurkrafterna skall följa – eller samarbeta.

Nattens undervisning bestod bl a av att – en ljusbrun ungbjörn satt och tittade på mig bakom mina buskar – jag var inte alls rädd. Björnkraften kommer att behövas.
En unghäst – föl – löpte dock amok och sprang rakt in i mina blommor – den var jag ännu rädd för. (Flickan på vägen – klarade inte av att hålla fast fölet)  – (jag – och omgivningens ännu okontrollerade hästkrafter). 
Men hästkrafter kommer att behövas – benämningen hästkrafter har verkligen sin fulla betydelse också i vårt inre (inte bara för yttre fordon). De djuriska krafterna skall också driva – föra oss framåt.

Och kroppen gör nu ont direkt när jag gjort något utan att ha ”kontaktat hjärtat”. Det är instant manifestation. Och om jag börjar tänka och ‘krångla till’ i förväg hur något skall göras – så känns direkt avsky för det hela… Allt måste utgå från Nuet. ❤ Och även om hjärtat är med – så måste jag/man pausa så fort det känns jobbigt.

CIMG3743Pelargonerna vill ännu mer … ❤

CIMG3738Tacksamma blommor – Jättelejongapen och Rosenskäran
Rådjursvakten (inne i buskarna) verkar fungera, men dom kunde ju ha gjort den mera naturgrön…. Ostyrigt är det som alltid på höstkanten när man har så mycket blandat – men lyser gör dom (syns inte riktigt på bilden).

CIMG3741Tacksam för Solen som lyst – idag dock nästan heltäckt av en grå sky … men plötsligt bryter den igenom … 🙂

CIMG3745Dom här vännerna har verkligen sin tydliga funktion ❤
– ‘Tar det helt lugnt’ – ‘ingen som helst brådska’

så söt igen
Eller att bara vara söt ❤

rakt in (9)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

