Oktober 4 – frid i devariket

Tänk att jag kunde göra nässelsoppa idag i oktober (på små nya nässlor) – tidsbegreppet är nu ytterst flexibelt (andra skulle kanske säga ‘ur led är tiden’) – men tiden både upphör och expanderar. Och jag är också tacksam för att kunna koka massor med äppelkräm på äpplen från gammal tomtmark. När man är öppen för den Stora Trädgården – är man rik – även utan egen tomt.

Jag är också såå tacksam för min lilla asp”skog” – 1-4 m djup … -men som ger sken av ett stort djup – under växtsäsongen (tack vare 3 m hög bevuxen schaktmasseslänt med hög tujahäck uppe på den. Tiderna har varit mycket turbolänta under åren när den kom till – massor med sprängningar och skövling mm. Men – jag känner att naturandarna numera har uppnått frid där och i stället har skapats en magisk plats. Jag känner att många väsen bor där – tillsammans med mig ❤ De skall ju bl a hjälpa mig att hålla Rådjuren under kontroll … – the Fairy Army ❤

CIMG3752CIMG3758Inga nya blommor men Lejongapen är såå fina – färgen är lysande mättat sammetspurpur – vilket kameran inte riktigt kan fånga ….

CIMG3764CIMG3774CIMG3771CIMG3748Om jag kunde begripa varför min Mimmi är så frustrerad så hon måste massakrera toarullen varje dag … fattar inte vad hon vill säga … och jag kan undra vad hon speglar inom mig … 🙂 Det blir för mig till att använda ihopsamlade papperssmulor …

‘Oh don’t you dare …

Oh no - don't you dareSmå katter har fullt upp med att bara vara söta … ❤

åh kära (3)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

