Oktober 9 – en stege för utveckling

Jag flyter och jag flyter – fram på vågen av surrender – i full tillit.

Tänk att man kan bli så glad över en liten stege. Köpte en och det känns som ett ‘stort lyft’ – fattar det inte precis – men det känns nu som om jag fått ett verktyg att klättra uppåt på många olika vis. 🙂 Har bl a kunnat såga ner 2 stora grenar – så att lite mer sol skall komma in på mina rosor. Det känns som utveckling – ganska kufiskt, men så känns det….

Kallt men lite fint var det i hörnet igår – iaf innan frosten kom i ”nättres” (gotländska). Var ut vid midnatt och klippte av de resterande tomatklasarna. Kanske lyckas några av dom mogna inne. Har ju trots allt fått lite tomater på sluttampen – kanske 1/5 av en ‘normal’ skörd.  Jag får tacka för dom.

CIMG3791Några av de små godingarna – mest gula i år – tycker bäst om de som inte är så starka i smaken.

CIMG3800Även ‘vildäpplen’ är vackra. Idag blev det en god smulpaj av såna. Kanske är det Transparense Blanche  + några andra – milda är dom och det gillar jag. Smakar som riktigt gammaldags äpple.

CIMG3801Men nu börjar det bli väl kyligt att sitta ute och fika, så då får jag tända ljus och titta ut i stället. Men jag har ju kunnat sitta ute ända in i oktober. Det är ju fantastiskt. Och t om så har hyresvärden satt på lite värme nu – hurra …

CIMG3796

Därute i min magiska ”skog”

CIMG3794 CIMG3797CIMG3802Helt bedårande ❤ – så lika – mor & barn – lika oskuldsfullt undrande ❤

så söta (4)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

