Oktober 29 – att sätta ord på …

Det här kan nog bli de sista nytagna bilderna tillsvidare – kameran har i stort sett lagt av …..
Som jag skrivit i min andra blogg, https://gunillasolara.wordpress.com/2015/10/28/blur-kaos-och-frekvenshojning/ så är det ett virvlande allt överlappande kaos inom och i samhället.  (Även här på bloggen dök det upp tillfälliga svarta rutor på sidan …Inom mig hade jag liksom en stor grå cistern som det bubblade och kokade i – och att jag var rädd att det hela skulle explodera … försökte på alla sätt att ha kontrollen över det hela …– alltså måste jag släppa den ytliga kontrollen och däri måste jag ‘surrendra’ även kameran och behovet av att alltid dela med mig av allt det vackra …

Men det är samtidigt helande att sätta ord på det som sker – för trots att jag som ‘vägvisare’ vet hur och varför, så måste jag samtidigt uppleva allt – precis som alla andra.

Min så länge efterlängtade första blommande Austin-ros – The Alnwick Rose ❤ – Jag har skyddat henne de senaste 14 nätterna … ja jag är så tacksam för att jag åtminstone fick se 1 Austin hos mig i år. Andra må ha hundratals, men 1 ros är också fint ❤ Hon luktar friskt och lätt 🙂

CIMG3898

Jag tycker det är underbart vackert med alla dessa löv som bäddar in allt i ett mjukt nedtonande täcke.

CIMG3908❤ ❤ ❤

CIMG3905Innan löven föll – det gick väldigt fort mellan gulnandet och fallet i år

CIMG3883CIMG3884Inte min – men han ser ut att må gott i solen och löven 🙂

höstkatt (2)Lite katthumor ❤

kul (2)En sån ömhet … ❤

mamma (8)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i foto, Foton, katter, livet, The Alnwick Rose. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oktober 29 – att sätta ord på …

  1. Villroses hage skriver:

    En rose er bedre enn ingen rose 🙂 Vakker!

Kommentera

