December 18 – Och ni känner mina vatten …

Nattens mycket breda och djupa upplevelser – bl a  Är bland en mängd andra människor Jag känner mig helt oberoende av andra. Jag kläs av – ‘sminkas av’ – någon gör en hästsvans på mig – inga krumbukter. Står där i bara mitt gamla linne (de andra är ju i tvätten). Någon dam visar var jag kan borsta tänderna. Andra har klätt på sig igen och jag förstår att jag också kan göra det sen. I ett tillstånd av bara Surrender – inget att bråka om – att klä av mig alla ännu kvarvarande masker och gammal personlighet. Så skönt att inte behöva bry sig i ”hur man ser ut inför sin omgivning”.

Någon natt innan – djupa upplevelser av både det djupt mänskliga och av den självande Moder Jord och hur hon andas. En djup förankring i Jorden. Och jag vaknar upp till Monica Zetterlunds varma röst som sjunger …”Och ni känner mina vatten”. Det kändes såå vackert och kärleksfullt. Verkligen som Moder Jords egen röst.

Och natten innan – jag sitter plötsligt i baksätet i en bil som är fylld med andra människor – och vi har alla upplevt framgång och upprättelse – och jag känner att även mannen som kör (min man), nu också måste känna sig befriad. Och jag säger till allihop – ”Förstår ni nu vad kul vi äntligen kan ha!” (när vi inte längre dömer oss själva och har hela Himlens kraft med oss) Jag känner mig glad och befriad – så lätt …

En sån nåderik rening som pågår …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hittade ett litet gräddspann på loppis – sånt som jag ofta fick gå och handla grädde i, tillsammans med mjölkspannet. Känns mycket mer gediget och värdesättande när jag tänker tillbaka på hur många ting fick sin alldeles egen plats o uppmärksamhet. Mjölken för sig, köttet för sig. läsk- o drickabilen mm – långt borta från dagens mishmash.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag tycker mycket om grått – näst efter det vita – grå tomtar t ex känns väldigt svenska och mer naturliga. (Framförallt tycker jag inte om den amerikanska tomten – den är inte vår  tomte. Vår tomte kommer från Naturrikena och Jorden – bortom all ytligt bjäfs.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här ser jag väl lite mer som en Magiker … ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingen dag utan katter ❤

‘Oh Helga Natt’ … ❤ Oh Holy Night …

Jag vill bara säga ...!

Vi delar livet me varann …

2 (13)

Söting ❤

söting (14)
❤ ❤ ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till December 18 – Och ni känner mina vatten …

  1. Ping: Omvärlden är inte ond … | Gunillasolara's Blog

Kommentera

