Februari 2 – mera närvarande

I det inre balanseras det för fullt – efter att ha känt ganska stor ilska över tillståndet i Sverige hur de äldre negligeras och utländska män går före – hur svenska kvinnor ofredas och inte får äkta stöd från offentligheten osv ... så insåg min inre feminina aspekt att hon hade tillgång till ett ‘lagligt’ vapen, men upptäckte att hon/jag också hade ett mera dödligt vapen liggande … Min inre man – som nu är mera ‘Jesuslik’ – undrade om det inte fanns någon länk man kunde använda för att få vara ifred. Båda aspekterna sökte efter något som kunde förhindra angrepp utifrån.
De feminina aspekterna har ju varit djupt förtryckta och våldtagna …

Vårsådden har börjat så smått. Lobelia, dubbel Petunia, stora Lejongapet, olika Tomater – och så en del Pelargonskott. Har planterat om och tagit skott. En låda med Persilja sådd och står nu ute med täcke över. Som det känts de senaste vårarna – lite konstigt … men det är bara att odla på och ta sig framåt – vad det blir för väder och så, kan man inte längre hänga upp sig på. Ser fram emot Rosorna – och har nu 2 Rådjursvakter att förlita mig på

Jag har inte fotat så mycket på sistone … är nog i ställer mera närvarande och bara tar in …

Det årliga vetegräset skördas nu – dels måste jag få känna såglädjen och dels så är ju vetegräs otroligt nyttigt – inte speciellt gott men — till mig och katterna. Och det är skönt att se den gröna färgen. Till grönsmoothie och klippa över maten .

Allt medan min julspellista på youtube får rulla på – behöver den tryggheten just nu …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En vacker eftersläntrare …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tänk så mycken mjukhet och livsnyfikenhet … ❤

en hög med gullungar
Den som är lite större skyddar den som ännu är mindre – i den här ofta ännu konstiga världen ❤ <3. Båda är lite rädda …

jag skyddar dig

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

