Ibland får man leta efter det vackra

– men det finns där….
En allt mer konstig tidskänsla … känns som jag är utanför Tiden … väldigt okänt – lite bra – och lite kallt (förstärkt genom en kall lägenhet). Mycket gamla episoder och tidsepoker seglar förbi – som i en historiebok med känslor – men alltid låångt där bakom… Som i ett helt annat liv … och det är det ju – när man förstår det hela. Att skifta paradigm innebär ju att utgå från en totalt ny plattform – att bygga – skapa fram ett helt nytt liv… med helt nya byggstenar – som ingen annan kan vägleda med. För ingen har gjort detta förut.

Jag har planterat persilja och sallad i lådor ute med fiberduk över – man måste ju göra nåt för att känna livspulsen …  efter att först ha tinat upp lådorna inomhus … känns lite tvångsartat – men det visar ju sig att man nästan kan odla året runt. Att gamla begränsningar som står på påsar och dyl. bara tillhör den gamla tidsåldern.

Jag är tacksam för de trädgårdsprogram på youtube mm, där trädgårdsentusiaster delar med sig. Jag rekommenderar gärna Monty Dons program (tyvärr försvann alla hans nya program strax efter att jag upptäckte dom)  – men Skillnadens trädgård/Sara Bäckmo finns kvar … och OdlingsTV. Tack för de som finns – och deras livsentusiasm ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Loppisfynd är alltid fint

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och blåbärsris som lever ut ger hopp – och jag älskar ännu en av mina första vaser jag gjorde på keramiken. Den känns så underbart gammal och jordnära på nåt sätt. Den speglar alla mina Jordeliv. Själva grundandet i mig och Moder Jord ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och Hugo har fått blommig schalett över tomtemössan. Han verkar fullt nöjd med det ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tänk att det här skall fyllas med rosor och en massa annat – plus runt alla hörn … ja den här tiden är ännu väldigt prövande – för mig och de flesta andra. Men till slut skall jag väl bli lycklig och nöjd året runt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sockerärtorna är tacksamma

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och köksbord o fönster börjar fyllas – pelargonskotten verkar funka bra i år – fast inte hos trädgårdshandlarn. Det var omöjligt att få tag i några i år sa han.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nån som tittar så här intresserat på en, känns fint … ❤

åh (11)
Tänk att få leva ett sånt här gosliv ❤

gos (4)
❤ 🙂 ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

