Februari 24 – att bygga från grunden

Jag ser verkligen fram emot att få gräva i själva jorden. Så mycket spännande man kan göra med allt växtavfall och gödsel och annat – varmbänk och upphöjd bänk och täckodling mm. En nästan helt ny värld öppnar sig där i själva jorden/Jorden. Men ännu är den frusen … Och så bra att få använda allt gräsklipp på allmänningen, som jag alltid krattat och slängt bort. Att det är jättebra näring – vilket härligt kretslopp. Och nu spar jag också all grönsaksrens i köket och lägger ut på komposten. Man bygger verkligen från grunden 🙂

Och igår natt skällde rådjuren som bara den här ute på vägen. Jag undrar om de for ut med sin frustration över att mina båda ‘rådjursvakter’ med ultraljud, hindrade dom att ta den gamla vägen … Men även dom får väl lära sig att vara mer flexibla. Det får ju jag och alla andra lära sig.

Går och kollar vartenda litet frö/planta här inne flera gånger varje dag – som om de skulle växa synligt på några timmar – men otåligheten och ivern är stor. Och glädjen över att bara se på dom är stor. Men över natten kan mycket hända – en första liten pelargonknopp gör mig så glad. Jag tackar den lilla blomman tårögt, för att hon är så snäll och vill vara med mig. Och det är samma Drottning Ingrid som blommade in i det sista i december …   🙂   ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite sol i det gröna gör mig glad 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och nu börjar det äntligen komma lite färg i tulpanerna – de första är ganska bleka .. om man inte kostar på sig de  exklusiva dyrare …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mimmi på plats

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vårglädje ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En liten en som har nåt viktigt att säga – och med bestämda ögonkonturer – precis som min Missan ❤

ha
Missan – min lilla ”uggla” ❤

Missan - min lilla uggla

Missan

🙂 ❤ 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

