Mars 9 – Längtan

Ett sånt väldigt avlångt land vi har. Jag jämför mitt ‘mittSverige’ med Skåne mm och blir längtande – vissa har ju redan en hel del vårblommor att glädjas över där. Andra skyfflar metersnö för att kanske börja odla … och får vänta flera månader ännu … Verkar helt olidligt tycker jag. Så jag får försöka vara tacksam och nöjd där jag är. Men – suck – i är känns det svårt. Och jag vet att alla som har kontakt med Moder Jords jord – längtar enormt i år. Det är väl delvis för att samhälle o omvärld är så extra kaotiskt och kallt och främmande, så man behöver förankra sig i något som är vänligt och fast och som visar på att Livet fortsätter..

Längtan efter att få skapa – både skönhet och nytta – tillsammans med Moder Jord. Att få sätta massor med små liv i jorden för att sen ta hand om dem och glädjas tillsammans med dom.
Men det är ingen dans på rosor att vakna upp och byta paradigm – och se hur allt det gamla rivs ner och löses upp – för att något nytt skall kunna ta plats. 

Man får verkligen va glad att det finns tulpaner att glädjas åt medan man väntar …
De gulröda och honungsfärgade doftar extra gott – honung faktiskt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Värmande gult 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utanför köksfönstret – åtminstone en liten början – de är sena i år. Fast allt är ju relativt. Någon på Facebook fick vänta till efter Valborgsmässoafton …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Underbara lilla söta – igen ❤

så söt
Vi värmer varann ❤ ❤

2 mys

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

