April 2 – en sån och en sån …

Nu är det penséhandlartider igen – det blir 5 då o 3 då – och 5 då och så håller det på – samma visa varje år. Jag vill ju ha lysande blickpunkter överallt, innan resten vaknar därute. Vissa handlar en låda med 10 el 20 st på en gång – helt rationellt – men sånt är obegripligt för mig. För mig är det med djup o stor känsla att handla dom små liven. Det är ju som att stå i en gammaldags godisbutik och sakta och med känsla o omsorg och skaparöga – välja – en sån och sen en sån … och att balansera mellan ”åh den där är så söt – men kanske inte passar så bra tillsammans med just den …” Ett fullständigt skapararbete.
För att inte tala om alla jordpåsar o gödsel hit o dit. Men antingen går man igång på våren och känner hopp – eller inte …

Känner mig mycket upplöst – orkar varken bli arg eller ledsen – bara tröttaste trött … – ett nyinflyttat invandrarbarn bara illskriker o illskriker … o springer o dunsar – inte direkt lätt att neutralisera det …men nån inre spegling är det förstås … Universum använder inte bara silkesvantar …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lilla rara Fjuttan har varit vårutsläppt och har varit in o ut hos mig och ätit som en häst o sökt mitt sällskap – men hittills har hon gått ‘hem’ och lagt sig mot kvällen ….

Så här är det idag – måste strax ta en tupplur i soffan …. 🙂 – men först eftermiddagsfika …

gäsp
Dom här är ju så söta – viken ömsint tassklapp ❤

kyckling katt

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i foto, Foton, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

