April 15 – inte lätt

Min Ande o Universum testar och kramar ur mig och fram kommer mina grusade förhoppningar. Rådjuren har mumsat som bara den – trots mina apparater. Över hälften av penséerna, tulpanerna, hyacinterna, krokusarna, en del scillor … penséerna nästan ner till roten …  Som en Mästare över tingens ordning kan jag inte vara beroende av någonting utanför mig Själv. … så det är väl precis som det skall vara – just nu. Jag är ju medveten om att jag i alla år har mer eller mindre haft blommor som skydd mot den hårda och kalla omvärlden. Men inte är det lätt att hitta meningen med framtiden, när man inte ens kan hänga upp sig på en kommande fägring. Och jag måste ju lära mig bli lycklig även utan Austinrosor … men planterade är dom….

Nuet är det enda som gäller.

Samtidigt som den våldsamma verkligheten med knivhuggande invandrare mot en kvinna ute med sin hund i motionsspåret – mitt på dagen –  också gör sig påmind här i samhället. Kallt blir det – väldigt kallt. Och gör att man inte ens kan se fram emot att gå ut i naturen ensam. Suck o suck igen… Inte för att jag är direkt rädd – men all naturskönhet är uppblandad med våldsenergier…. Men det hela skall väl gå över sen – när jag landat ännu mera i mig själv och min inre trygghet. men just nu känns det kallt.
Hela den gamla världen är ju upplöst – och ingenting att hänga upp sin tillvaro på – nu är det bara inåt och den inre tryggheten, befrielsen och kärleken som gäller. (Jag får ju fortfarande påminna mig själv ganska ofta …)

Och jag tror nu – efter att ha sovit på det hela – att jag kan lyfta mig också över allt detta 🙂

För övrigt får jag nu natta många av mina krukor därute med pelargoner o annat. Jag tyckte det blev för trångt inne. Det är ju inte alltid nattkylan som är värst, utan vindarna.

Och violerna är ännu kvar och lysande vackra och doftande ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det blåser kallt därute …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tacksam för att det iaf blommar inne 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Får väl kanske ‘bara’ glädjas åt köpetulpaner i år ….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En otroligt vacker och lugn – klok misse ❤

så vacker
Och en så mjuk och skör liten en ❤

så söt

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till April 15 – inte lätt

  1. jesh stg skriver:

    Love the frilly purple flowers! Thank you for sharing and enjoy your weekend:)

Kommentera

