Maj 3 – strax slår förgätmigejen ut

Kände igår att tomaterna bara måste ner i jorden och sen tog jag tag i den sista ”att göra”-grejen på listan — att såga av en stor gren för att få in ytterligare lite mera sol. I den kalla våren började ”att göra-grejerna” hopa sig, så jag skrev en lista, så att jag kunde koppla bort dom så länge. Men nu är den sista avprickad. Känns lite som om jag kommit ifatt mig själv — städning inomhus och buskar omflyttade och det mesta förodlade har kommit i jorden. Får förhoppninsvis se några tulpaner – om rådjuren så vill … och strax slår förgätmigejen ut….

En sån underbar dag det blev idag. Fastän den började med känslan att — det här är en helt ny och ganska främmande Planet jag hamnat på! Naturen är vacker men det finns inte längre några gammaldags känslobindningar till den…. ! Som om någon/några av mina Högre eller kosmiska delar stigit ner och tagit över själva upplevelsen – som om allting är lite nytt och främmande… En ny värld …. Neutral och liksom ‘nollställd’- känslotom. Kanske har jag gjort ett stort hopp …? Men om jag är tillbaka i lite gammalt igen i morgon, har jag ju ingen aning om.

Känns som om utveckling har skett – ytterligare ett bredband har tidigare grävts ner utmed vägen här hos mig. (Det 3:e) Och männen har donat – asfalterat och lagt gruskant – lagt på ny jord ovanpå leran som kom i dagen – och idag sådde en man gräs … 🙂 Fantastiskt – det börjar bli lite ordning och omtänksamhet även bland männen … 🙂

Men när jag vilade i Solen idag – fanns det absolut inget mer jag behövde eller längtade efter – allt var perfekt och fåglarna sjöng överallt och fyra olika sorters fjärilar flög i blommorna o vinden. Men katterna bara sov o sov – inne .

Älskade pelargoner – de röda är helt underbara – är glad att jag kan känna för dom …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och alla olika rosa …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dom här är så vackra – men ‘lyckades’ bryta av den ena när jag sågade av den stora grenen som ramlade ner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mamma och jag ❤ ❤

mamma (18)
Bedårande söta två ❤ ❤

ojojoj
🙂 ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

