Juni 24 – känn sommarvinden

Så otroligt fort tiden går – alldeles nyss skulle 6 juni firas o nu skall midsommar firas … Ja inte firar jag något av det, men fin sommar är det. Försöker stanna mig själv när jag är ute och verkligen ta in sommaren. Känna sommarvinden och Vara i den. Och påminna mig om – att det är ju just det här som jag sett fram emot. Då får jag ju inte bara rusa förbi det …  det blir lätt att jag bara plockar sniglar, vissna löv o blommor – stöttar o donar. Men jag kan känna Kärleksenergin i detta vackra – om jag stillar mig ❤

Nätterna är som vanligt helande renande utrensande händelserika. Obama gav upp sin rädsla o kamp och la sig att sova i min famn ❤ – när jag sa att jag är Alpha & Omega … 🙂
Den senaste var dock exhausting – katterna höll mig vaken en stor del av natten – mycket jamande – 2 fåglar insläpade o ett ihärdigt trampande med klorna ute. Och något som skrämde mig inom – men det försvann snabbt. Starka livskraftiga jord- o himmelsbundna energier pushade på.

Så lycklig över min första blommande Austinros – William Shakespeare. Den luktar underbart starkt av gammeldags ros ❤ — Förra året åt rådjuren upp alla knopparna. I år har jag täckt varje natt med nät o satt lite grind in till uteplatsen + de 2 rådjursvakterna!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dom här Petuniorna är lika fantastiska varje år. De blir så stora o fina – bara de får gott om plats. Tänk igen – att ett litet frö – stor som en punkt  .   blir till en jättestor planta med stora blommor … ❤ Det går nästan inte att se de 15 små fröna i påsen …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite blått

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De flesta Penséerna tycker nu att de ‘gjort sitt’ – men inne kan de förgylla lite till 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alpastern lyser fortfarande 🙂
Den lilla mörklila är en liten Broksalvia – söt

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 allra käraste vänner ❤ ❤

2 gos
Jag vill att du lyssnar matte! ❤

rakt in
🙂 ❤ 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Juni 24 – känn sommarvinden

  1. Villroses hage skriver:

    Ja, det er viktig å ta inn den etterlengtede sommerstemningen nå når den er her. Lett å bli (for) opptatt av alt som skal gjøres…
    Herlig rose og fin farge på alpeasteren!

Kommentera

