Juli 20 – hålla kraften i balans

Att få en ny spis kan jag se som ett led i utvecklingen. Men jag har känt mig lite osäker på en sån här modern glashäll. Den måste man ju putsa o torka på jämt … Oht så kände jag lite rädsla inför denna spis. På samma sätt kan jag nu känna att jag är lite rädd för min egen eldkraft som väller fram. Jag kan bli så kraftfullt arg på viss hänsynslöshet i omgivningen, så jag blir själv förvånad vad som väller fram. Det gäller verkligen att hålla min eldkraft i balans och använda den till min egen favör. Men energin är samtidigt egentligen mest neutral – men oerhört kraftfull. Jag är oftast helt lugn efter ett litet utfall.

Jag måste t ex hålla kraftbalansen – för annars blir mina katter rädda. Men det händer att de hoppar ut om jag svär till lite 😉 Det fordras verkligen stort mästerskap att härbärgera och balansera hela mänsklighetens känslospektra. Från det allra sköraste o sårbaraste till det mest dånande kraftfulla. Både jag själv (ännu lite grann, har jag kommit på mig med) och andra försöker nog hitta något slags fack att sätta mig i – så de ”vet vad de skall tycka om mig” – men det är ju en ren omöjlighet …
Öht så finns det inga plattformar för någon längre att utgå från. Allt och Alla är i ständig förändring …
Och jag känner att jag vill lämna massor bakom mig … ingen plats längre för något försök att ”smälta in”.

Julia Child – en spröd ljusgul skönhet  – luktar svagt men gott 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kalmar Slottsros

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Underbar grönska – just nu 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och en underbar klase Shakespeare igen ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har grejat lite – nu tar jag det lugnt … :=

Funderar
Jag litar på dig … ❤

troskyldiga ögon

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

