Juli 28 – mer o mer centrerad

Intensivt prövande nu – att bo mitt i en smet av hyresgäster och villaägare och alla som skall klippa o såga både här o där – och ‘sitta ute’. Det är inte många sommardagar eller kvällar som får vara fridfulla … Men det är ju en högre mening som vanligt. Man får snirkla sig igenom och släppa taget så gott det går.

Man får vänja sig vid precis allt – släppa taget och verkligen känna att alltihopa är rening. Ut o bort med rädsla efter rädsla – besvikelse – kontroll – beroenden – upp o ut med det o släppa taget. Fokusera på sig själv – sitta ner o känna …. Och faktiskt  nån gång ibland dyker det också upp lite Bliss ❤ Jag känner att jag ”smetar ut” mig – smälter in i och ihop med omgivningen – samtidigt som jag blir mer o mer centrerad i mig själv.

Rosorna täcker jag varje kväll med nät … Ja ett intensivt jobb är det – men det går framåt inåt uppåt – pulserar …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Flora Danica

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fin födelsedagsblomma 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mera Flora Danica 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stora Lejongapen blev lika fina i år – med insamlade fröer – och de ”muterade” och blev också oranga 🙂 Passar fint tycker jag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mimmi spanar lite … men katterna är just nu väldigt avvaktande då det flyttat in 3 skällande hundar precis bakom träden. Och stängslet är ännu inte byggt (på väg) … Utrymmet har verkligen krympt för mina o grannens katter – inte så kul!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och den vackra Austinrosen Wollerton Old Hall. Doftade citruslakrits först – lite för mycket godisdoft tycker jag nog, men vacker är den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Juli 28 – mer o mer centrerad

  1. bettyl - NZ skriver:

    I think your roses are fantastic since they are my favorite color!! I would love to spend some time in your garden and take photos–it looks fantastic, but the cat doesn’t look impressed 🙂

  2. Thank you Betty
    The thing is that – I don’t really have a ‘garden’. All is my expanded environment outside my 2 room appartment at the bottom. I have sezied as much as I dare and can. so it’s a very compakt garden . But as I have many sorts of flowers, there are always something to take a photo of. 😉
    No Mimmi is not impressed – she sleeps almost the whole day in the dark closet. ❤

Kommentera

