Augusti 27 – ”lemontree – very pretty …”

Sån ‘tur’ att jag åtminstone har lite rosor att glädjas åt och att lite knoppar är på gång. Men rådjuren har suktat 2 ggr den här veckan…. Men jag nattar ju rosorna med nät innan det blir mörkt varje kväll. Mycket pyssel har man om man på allvar skall ta hand om sina telningar – vare sig det är rosor, tomater  eller katter.

Många gröna tomater – lovar gott – blir väl till att dekorera fönstren med så småningom. Verkar funka i år – i fjol blev det just inga.

För övrigt så känns det som att jag har hela världen och hela mänskligheten i magen och mellangärdet. Massor med känslor där som ännu skall frigöras.

Gräver fram potatis i mitt undermedvetna. Några fina hittade jag under en stolpe vid vägkanten – där jag försökt att plantera ett litet överblivet skott (jag är ännu jobbig med att vilja ta till vara allt som ännu har en chans till liv…) – blir till plottrande och virrvarr. En natt plockade jag potatisar från en väv som satt på en vägg – det fanns hur mycket potatis som helst – en helt ny variant av skapelse med andra ord. Samtidigt orkar jag äta allt mindre potatis! – jag blir jättefort mätt …
Så jag har inte så stor användning av just den skapelsevarianten.
I det undermedvetna får jag nu ofta ‘belöningar’ som jag egentligen inte vill ha – som stora kladdiga bakelser och annat sliskigt. Det är väl tecken på att jag tidigare önskat en massa tröst – men som nu inte längre ger någon tröst.

Och ofta kommer sångstrofen inombords – ”Lemontree – very pretty – but the fruit of the poor lemon, is impossible to eat … ” Frukten och belöningarna för mitt inre arbete, är ännu inte så uppiggande … Men det är bara att knega på – det skall ju bli bättre … 🙂

Det här var väl Munstead Wood – tror jag. Den och W Shakespeare är väldigt snarlika – åtminstone på bild

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kanske den sista Flora Danican för året … ?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite himmelsk välsignelse ovanför mina trädtoppar ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I kvällsljuset

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utanför köksfönstret

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och ny sallad på gång utanför samma fönster

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fint i häcken

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det här är i alla fall Munstead Wood – Austinros – helt betagande med sitt jättedjupa sammetspurpurröda och doftande behag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mamma bryr sig … ❤

mamma 11
Är vi framme nu … ? ❤

är vi framme nu
😉 ❤ 😉

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

