September 10 – ‘larmar och gör sig till’

Ja – vilken sörja mänskligheten är i nu – nätterna inom är fulla av människors jordiska avfall och sårade själar och kroppar. Anden stiger ner för fullt i våra kroppar och lyser upp och renar. Och i det yttre – mycket larm, höga röster, hundskall och kaos. Samtidigt pågår mycket helande … och många mirakel sker faktiskt … Jättemånga blir t ex frälsta och botade från olika ‘sjukdomar’. Det är verkligen Miraklernas tid nu ❤ – Samtidigt med all rädsla, ångest och uppgivenhet som kommer till ytan.

Fast idag är det ännu lugnt …  vågar knappt säga det högt …

Tog en liten vända till del av samhället där jag inte vart på några år – tättbebyggt överallt med bostadsrätter (förutom flyktingmoduler)  och .. ja det känns inte som mitt samhälle längre – och överallt går människor från hela världen (de har ju ‘all tid i världen’ att vandra runt i samhället…) – blir till främlingskänsla på den plats där jag bott i 50 år … Så nu är det ”bara” att.fokusera på och inåt mig själv. Bara där finns möjlighet att känna mig hemma.

Äntligen tog jag mig själv till havet …
Och på vägen – precis som förut – så väntar dom här – helt ‘kolugna’. så underbart att se hur de bara ÄR ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och i skogen – lite runt om – så hörs några stilla rop bääh ”människa på väg” – och någon annan från annat håll svarar bääh  ”ok” 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och medan jag var där – så läste jag som vanligt bön (minst 3 ggr) och tacksamhet till Vattnet och dess Andeoch jag blir ETT med Vattnet

”Universums oändliga Kraft smälte samman –
antog fast form –

och skapade en Värld i oändlig Harmoni ❤ ”
~~
”Vatten jag tackar Dig –
Vatten jag älskar Dig –
Vatten jag respekterar Dig”

Detta bildspel kräver JavaScript.

Och den här plantan bara lyser och lyser utanför köksfönstret – medan pelargonierna innanför just nu verkar ta paus …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och träden ger många frukter – bifftomaterna är häftiga

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

The lady Gardener fluffar till sig  igen ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och kråkorna kraxar allt mer – liksom skatorna  – energierna är intensiva – jag älskar deras kraxande – de känns mera ”mänskliga” än människor – kråkornas samtal med varandra är så fulla med självklart Liv 🙂

Men den här – igen – får mig lite mild till sinnes ❤

boxkatt
*** Läs gärna också Gunilla Solara’s Blog – länk uppe till höger – eller här:
https://gunillasolara.wordpress.com/2016/09/03/det-gamla-ruttnar-bort/

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till September 10 – ‘larmar och gör sig till’

  1. Ping: Det gamla ruttnar bort | Gunillasolara's Blog

Kommentera

