September 17 – en skicklig hissman

Jag kan ju undra vad som egentligen blir kvar av mig, när allt det gamla dör bort. Flera nätter nu – vågor av kyla far genom kroppen, vilket betyder att det gamla bara dör och dör… och yrsel om jag försöker vara uppe innan jag ‘sovit färdigt’. Cellerna och medvetandet omvandlas stund för stund. Men den kylan är faktiskt ganska skön – även om den fordrar dubbla filtar. Jag känner hur det samtidigt klarnar inom.

Och symboliskt har vi nu fått en helt ny hiss i trappan – 3 veckor har det tagit – men så smidigt gjort av hissmannen. Det har knappt hörts. Bl a bytt den jättestora motorn … Tänk vilka skickliga mänskor det finns! Och för mig är det det yttre tecknet på att jag/vi nu lätt kan färdas upp o ner genom olika dimensioner. Och inte slängas hit o dit och bli fast i någon – utan flyta ganska fritt emellan – bli allt mer multidimensionella. (Det har sagts ‘från ovan’ att just det skall ske.) Att vi skall acceptera och vara i både vårt lite lägre mänskliga Jag och samtidigt också i våra Högre och kärleksfullare Jag.

Har gjort slånbärssaft för första gången – kunde inte motstå dom – så otroligt fullt med stora klasar av de blåa ‘träiga’ bären. En lite långsam procedur, men det blev gott.

The Lady Gardener är nu helt vit och på väg bort …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tomaterna är så vackra och jag är så tacksam att de verkligen hinner med i år -inne  i fönstret om inte annat …

Och lite fint ännu utanför altandörren

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och Lavendeln blommar en gång till – men med lite mindre blommor ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Två av mina älsklingar – Missan & Mimmi  Min 3:e – lilla inneboende Fjuttan blev bara inte fotad …
Missan ser ofta så allvarlig o spanande ut, men hon är väldigt mjuk – visar aldrig några klor och är ganska självständig — medan Mimmi har väldigt svårt för att dra in klorna – och jag har gett upp med att klippa dom. Hon kan bli väldigt arg om jag gör det och sätter dom rakt in i min hand … Men hon är väldigt beroende av mig och helar mig ofta med sin stora kropp o kroppsvärme .. 😉 ❤ Jag får ta det ena med det andra …

Allotrian är på gång – underbart rödorange … ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men En liten bedårande Ängel till, skall väl va med ❤

anglakatt

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till September 17 – en skicklig hissman

  1. Ping: Det kärleksfulla Målet | Gunillasolara's Blog

Kommentera

