Oktober 9 – nöjd med min post

Ganska nollställt … balanserat kan man väl kalla tillståndet. Jobbar på att fullständigt koppla bort kaoset därute. Förnuftet vet att det är totalt meningslöst att ”hålla koll” på omvärlden – men känslan av att iaf hänga med där det ”rör sig lite” är inte lätt att omvandla. Att människor lever o är vakna gör ju att man känner en slags gemensam livspuls. Men när man läst det ena eländet, så automatiskt får man se nästa o nästa – för så fungerar energilagen. Man måste mycket aktivt byta spår till det man vill skapa. Och det går ju bra så länge man har någon egen sysselsättning – men när det blir stiltje är det så lätt att dras dit … Måste därför igen koppla bort flera Fb-vänner som delar med sig av en massa kaos. Även om jag gillar människorna så måste jag bryta.

Men nu har Lady of Shalott och Crown Princesse Margareta – 2 Austinrosor igen, landat och blivit ‘jordade’ hos mig.  Efter div stengrävning … schaktmassa så gott som överallt 3 dm ner … Samtidigt som rosorna tar plats, så saknar jag dock en massa perenner som jag nu inte har plats för … Men det är ju själva skapandet av trädgård som ger lycka – inte att hålla en fix och färdig trädgård uppe.
Trots allt strul som Posten verkar ha, så är jag så himla nöjd med just min post. Jag får numera alltid alla paket levererade till dörren. Och de olika brevbärarna skiner så glatt … ❤

Allotrian lyser också 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och lilla plantan Storblåklocka blommar hela tiden

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Älskar mina second hand-vaser ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och höstgardinen är på plats 🙂  – alldeles tillräcklig skörd för mig och katterna 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Höstglöd ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så härligt att följa med färgerna i årstiderna ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halleluja — eller möjligen gäsp … ❤

halleluja

Varmt o gosigt ❤

2-gos
😉 ❤ 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

