Oktober 19 – tsunami o rött hår

Inom och utom – jättestor flodvåg – tsunami (vatten=känslor) väller plötsligt in – känslan ”att det kunde alltså hända även här – vi är inte förskonade!” – jag får rädda mig någon våning uppåt – vissa flyter simmar på vattnet – en and!   🙂  Anden paddlar i en liten korg av typ kattbädd. En frisör vittnar om att många kommit för att färga håret rött (ilska – revolt) -men att den röda färgen lika snabbt rinner ut med slaskvattnet. Och lika fort som tsunamin dök upp – lika fort drog den sig tillbaka. Alltså en störtflod av ilska – och där inunder rädsla – i kollektivet – men som snabbt gick över. Jag kunde titta ner på min och andras uteplats och kaffeborden o blommorna var åter där – lite fuktiga men de stod kvar. (Allt detta absurda som väller fram i landet) – men vi är inte skapta för att gå ut och revoltera… Och ute skällde hundarna hela dagen.

Lövverket är bedårande både hos mig och ute i Naturen. Mycket gult i år och orange – gulgrönt. Så tacksam för lövverket runt lägenheten – alltid underbara höstfärger. Häggmispeln och Boll- eller Björkspirea? Och sen lilla – nu gula – Aspgränsen en bit ifrån

Och restaurangen är nu öppnad för säsongen. I skytteltrafik och som virvelvindar kommer dom – talgoxar i massor blåmesar nötväckan och hackspetten hittade hit direkt. Koltrastarna lever väl ut sitt fria skogsliv så länge det går…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Allting blir fint i höstpaletten – allt matchar varann

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Allotrian lyser ännu bedårande i sin orangeröda form

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Kalmar Slottsros behagar än en gång

I bakgrunden står min The Alnwick-ros i skydd – för att ev kunna slå ut flera gröna knoppar. Jag vill iaf försöka …


Man får ta det lugnt – medan Världen byter form … ❤

relax-5
”Mitt allt …”   ❤

ah-kara-2

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oktober 19 – tsunami o rött hår

  1. Villroses hage skriver:

    Kraftfulle farger!
    Nydelig siste bilde.

Kommentera

