Januari 14 – så många aha-insikter

Så många insikter och aha-känslor som blommar upp -i detta myller av dimensioner och parallella verkligheter. Allt kan ju beskrivas ur många olika vinklar och nyss lyssnade jag på fenomenale Kyle Cease (Se video nedan) – som beskriver hur vi förut delat in oss i antingen fria eller beroende – och det har alltid definierats genom intellektet.”Antingen är jag fri eller också bunden/beroende” Och vi slits mellan hur vi skall besluta ang relationer eller vad som helst. Men – om vi i stället alltid utgår från vårt hjärta, så kan vi vara både öppna(beroende) och fria. Vi behöver aldrig överge oss själva! Och därigenom kan alla vi samspelar med också göra sina val utifrån hjärtat – eller inte. Men det får bli just deras val. Det viktigaste är alltid  relationen till oss själva!!!

På min egen bana – så har mitt Högre Jag meddelat att ett skifte skett – så att min inre man och kvinna nu aldrig mer skall skiljas åt ❤ Det innebär ju inte fullkomlig ‘lycka’, men en ny tryggare plattform är skapad. Nu upplever vi båda det kaotiska kollektivet samtidigt och olika gamla valsituationer. T ex en man som spelar gitarr och har gjort i många år, är nu helt grå av att ha stöttat andras uppträdanden och alltid med en massa ‘musik’ som speglar det gamla programmet. Det finns absolut ingen glädje kvar i detta. Att ha tragglat och övat in … långt bortom all verklig livsglädje.
Och den gamla vanan hos många att alltid stödja och serva andra, visar nu sin totala brist på livsglädje.

Men mitt StjärnJag är nu nere och upplever allt genom min kropp … ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kära Fjuttan ser alltid lite vild eller osäker ut i blicken -jag kan bara hoppas att hon känner sig hemma hos mig eller någonstans till slut.  Men hon spinner iaf svagt när hon ligger i min säng … Och hon sover mycket nu – förut var hon väldigt rastlös ❤

Hon lägger sig gärna på Missans olika liggplatser – här i myshörnan bakom minigranen  med sin ljusslinga och söta nya skott.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fint hackande besök (lite dimmigt genom rutan – jag kan ju inte öppna dörr eller fönster, för då skrämmer jag bort gästerna. De är så nära. Men koltrastarna är väldigt tama  – och de sitter i timmar i mina träd och tjyttrar i väntan på maten ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och visst var hon värd att vänta på – Lidl-löken som jag satte nån gång i tidig november. Och 3 stänglar har hon ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och i solskenet …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hjärteöppnare ❤

sa-sot-22

Min mamma ❤

mamma-15

😉 ❤ 😉

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Januari 14 – så många aha-insikter

  1. Ping: Att vara mitt i sig själv – fri | Gunillasolara's Blog

Kommentera

