Januari 24 – den där, hon finns inte längre

Nej det här är inget sorgligt inlägg …  🙂
Fortfarande har det varit väldigt lite fotande för min del – men sommarens rosor är ju fortfarande vackra…

Idag gick starten för första försådden – kunde inte hålla mig … Hoppas det inte är för lite dagsljus … Men jag måste ju få pyssla med jord och frö. Annars är det bara att göra om det hela … Tomater petunia lejongap drakmynta, broksalvia … 5 tomatfrön för 50 kr 😉

Lyckad bilbesiktning av min lilla 17-åriga blå pärla – och nytt batteri – så nu skall det väl bli lite framåtanda förhoppningsvis.
Jobbar med mig själv som bara den, att släppa taget om ”allt som händer därute” – det fordras klara beslut och ställningstagande hela tiden – om man vill skapa en ny och bättre tillvaro för sig själv. Ett par andra vägvisare visar upp sina goda exempel på hur deras drömmar  förverkligas allt mer och mer –  när de helt släppt taget om det gamla Spelet. Så fint att se. ❤ (Vi har ju varit olika djupt ner i Spelet.)

I ”nättres” visades en bild på mitt gamla klassfoto – och min vägledning sa att ”där sitter flickan som inte längre finns.” Första  sekunderna efter – ”oh är jag död …” – sen insikten om att den där rädda lilla starka men nedtryckta mobbade flickan … inte längre finns! Nej just det!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jag tänkte inte alls på just gula rosor i mitt önskedrömmande, men så sprang jag på den här Julia Child, som var en så stor och fin buske – och nu är det nästan den jag längtar mest efter att få se igen. Alla mulna dagar t ex så hjälper de gula blommorna att lysa upp tillvaron. De mörkröda försvinner liksom bort när det blir mulet – men i solen är de underbara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En slottsros till mitt 2-rumsslott 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Flora Danican – hoppas hon har överlevt

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Så mjukt och kärleksfullt ❤

5-gos

Hur är det … ? ❤

saa-sot

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

