Januari 29 – ”trygghet är farligt… eller?”

Nu börjar köksfönstret bli fullt med såbyttor – stora lejongapen kom snabbt. Resten bidar sin tid. Och extrabordet vid vardagsrumsfönstret är på plats – bara det bordet gör att det liksom känns mera vårlikt 🙂

** I det stora scenariot så verkar det som att ”de lägre rikena – dimensionerna, har kollapsat!” enl vad en annan vägvisare sett och det bekräftades också inom mig – jag såg ett svartvitt klot som liksom exploderade – upplöstes!

Det finns alltså ingen som helst ‘konstruktion’ som håller kvar eller ihop allt det gamla nedbrytande. Det som ev är kvar av det, virvlar bara runt utan att få varken fäste eller stöd av något. Och på det personliga planet så kan nog många av oss nu känna att ett stort skifte har skett – vi har lämnat större delen av det gamla bakom oss! ❤

Min vägledning gav mig en liten puff och sa, när jag tupplurade i soffan – ”trygghet är farligt..” Och jag insåg att jag fortfarande hade lite rädsla kvar ”om jag känner mig trygg, så kanske det snabbt byter till något farligt”. Ja så kan tankespelet ännu spela spratt. Självklart är det inte farligt att känna sig trygg – och att lita på att jag har fullt stöd ifrån mig själv/kosmos/Gud – att fortsätta känna mig trygg. Att kunna sjunka ner i och vila i den tryggheten ❤

Lilla loppiskannan …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Idag blev det aldrig riktigt ljust … därute

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lite från i somras 🙂 Flammentanzen bara växer o växer – lite svår att styra nu – högt upp vill hon …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och hörnstolen skall snart få sig ett nytt färglager – samma färg troligen …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så skönt … tryggt  🙂 ❤

mamma
Tänk att få upptäcka livet på nytt … ❤

ny-4
😉 ❤ 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

