Februari 9 – så många vackra motiv

Tänk vilka små ‘mirakel’ i vardagen – grannfrun satt och stickade strumpor där garnnystanet var så färgat att det automatiskt bildade ett vackert mönster när hon stickade … ! Ja de flesta miraklen är inga ”hokus pokus”, utan bara nya upptäckter och ett högre medvetande – högre energier – högre energilagar. (Jag fattar inte riktigt hur garnet tillverkas – kanske stickas en strumpa först och sen färgas mönstret på och sen river man upp det hela och gör nystan av det … haha – ja inte vet jag 🙂 )

Men nog kan jag undra lite varför hela alltet är skapat så att vi (i Sverige) alltid måste stå ut med 2-3 månader av oftast total brist på skönhet därute. Rent ut sagt så upplever jag naturen som ful  de flesta av dessa vintervår-dagar – undantagsvis förstås fåglar och småstunderna med Sol. Men fulast är det förstås i alla tätbebyggda samhällen. Överallt där människor hela tiden sätter sina spår. ”På landet” kan det säkert vara lite vackert …  Men som vanligt är väl den högre meningen att vi skall bli befriade från behovet av yttre skönhet … Inåt inåt dras vi … ❤

Har försökt att måla lite igen – efter en paus på 5-8år? Köpte nya färger, då jag kastat mycket av mina gamla attiraljer. Men det är nu som att jag får börja om på nytt – mina gamla aspekter har ju dött bort, så det känns osäkert och otåligt att vänta på att oljefärgerna skall torka, så jag kan lägga på nya lager … och det gamla stadiga stativet är kastat … jaja jag får se vad det blir av det … Jag ser så många vackra motiv inom mig, men jag har svårt att få ut dom …

Fjuttan sover

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Doftar vår  🙂 – och ärtskotten är så vårgröna och nyttiga ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Snart så ….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ja -kära Mimmi – tänk vad fint det skall bli när du kan smita ut ur gömstället i klädkammaren och åter igen spana in läget … ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En annan sötnos i det gröna ❤

sa-sot
🙂 ❤ 🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

