Mars 6 – titta upp och sen böja sig

Isig vind – det har vi verkligen fått vänja oss vid de senaste åren. Och jag har frusit i flera veckor nu – mitt gamla Jag – som dör bort och bort. I det inre blir det allt friare och friare – men också ännu ganska tomt. Att det i den yttre verkligheten – även i mitt samhälle – sker skjutande, knivöverfall och antastningar mitt på ljusa dan – inkl alla bilbränder som var förut – – det berör mig just inte längre. Känslan/vetskapen att alla skapar sin egen verklighet, sina egna upplevelser, och att det inte har något med mig att göra – den känslan blir allt djupare. Tryggheten finns inom mig. — Och jag älskar mina katter allt djupare … de är verkligen mina vänner ❤

När jag tittar på tidigare vårar (på Facebook) – så har min känsla varit helt sann – att vårblommorna i affärerna kommer allt senare. Inga penséer t ex ännu. (Samma visa var det med Amaryllisarna). Men nu känns ju våren ‘lite sen’ därute också … så det är väl ok … Men det har ju alltid förut varit lite fint med nån pensé inne på bordet … Ja just för klimatets skull så verkar det ju mycket bättre nere i Skåne, m fl ställen. Där verkar det blomma redan. Och jag tror det var på Irland, där hade Snödropparna redan blommat över! Men de har väl andra ‘nackdelar’ kan tänkas. Sverige är så vackert – om det bara vore lite varmare… ❤

Men Snödropparna kommer – tänk vad dom får kämpa i kylan – ‘titta upp’ och sen böja sig för kylan. Det är väl lite som hur min egen utveckling pågår – vissa stunder är det frid och lite livsglädje – sen är det böjning neråt och inåt igen. Och fåglarna bara äter och äter – de verkar inte tro på våren ännu. Har nu fullt med både kråkor skator koltrastar och alla småfåglar. Jag ‘näns’ inte köra bort de stora – de har väl rätt till mat dom också. Kråkorna är ganska försiktiga av sig – men hörs gör dom. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Minipåskliljorna var inte riktigt rustade att vara därute ännu.. och Missan tycker också det är lite för kall vind – även om det kan va skoj att ibland rusa ut i vinden – men bara en liten tripp ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ny underbar variant av tulpaner …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Liten dans i det blå

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitt lilla hjärta … ❤

åh kära (2)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

