April 1 – våga tro på framtiden

Nog  pulserar och sjuder Livet – trots mulna blöta kalla dagar. Trots djupa inre reningar som gör att soffläge är det enda möjliga emellanåt. Koltrasterna har sjungit nästan dygnet runt nu – även inne bland de få träden mellan hyreshusen. Det känns rent nåderikt. (Jag har ju matat dom hela vintern 😉 ) Sen har vi förstås Hackspettsknarret – som, som tur är, håller sig 20 m bort. Alla djuren gör allt som behövs för att vi skall vakna på olika vis. Jag föredrar dock Koltrastväckarklockan.
Jag har kommit att älska Kråkornas kraxande – de känns som mina verkliga vänner – som min familj. Tillsammans med Katterna förstås. Men alla fåglar är verkligen vakna och sjunger sin lovsång på alla möjliga vis  😉
Och i dagens regntunga luft har jag planterat mina senaste 2 Austinrosor – Hyde Hall och Abraham Darby ❤ Jag har mycket vackert som väntar … Trångt är det … men … Och alldeles nyss flög den första humlan mot rutan där jag stod … hon ville väl hälsa  🙂
Och Citronfjärilen var framme när det var riktigt varmt. Nu är det bara vi mänskor som skall orka – våga se framåt och expandera vårt hopp och våra hjärtan …  Min inre vägledning sa för ett par dar sen att – ”nu följer några vintriga dagar – men några dagar går snabbt förbi”.  Det är nu ständigt snabba vågor av att släppa taget om allt gammalt.
Läs gärna också andra bloggen:
https://gunillasolara.wordpress.com/2017/04/01/ung-gammal-ny/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
När det nu varit så mulet och kallt så är det fint att ha såna här att titta ut på …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och tack för att ni lyser och lyser … 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi – tryggt ❤

2 gos
Skulle behövt en sån här skrattkatt …

gladkatt
Men mina katter verkar ta sin transformation på samma djup som jag …  och de verkar lite vilsna … ❤

relax-5

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

