April 9 – bara släppa taget

Varenda tulpan och många penséer är avbetade. Rådjuren har varit riktigt ettriga – in mellan buskarna som ännu inte blivit gröna och t o m mitt på dan då jag var i duschen … flera gånger har dom vart här – suck och suck igen …

Budskapet skall väl vara att jag inte skall ta åt mig av NÅGONTING utanför mig själv…!
Jag får vara tacksam för de blommor som de ännu lämnat kvar …
Och det sågas ner trän och buskar i grannskapet – bara bort bort – skövling – så jag tränas hej vilt att stänga ute omvärldens tokigheter. Och det har väl sitt gudomliga syfte … Man får verkligen ta till sitt Mästerskap för att bara fokusera på sig Själv.

Men idag har det verkligen känts som att jag stigit ner på en nästan främmande planet. Trots att jag varit här sen Tidens början … Människor i grannskapet känns ganska främmande och som gör jättekonstiga val som känns mer eller mindre destruktiva.  Svårt att fatta att man kan vara så sovande … svårt att se att ytterst få bryr sig om någon slags skönhet. Det är väl mitt Högre Jag som stiger ner och nu släpper stora delar av den gamla världen bakom mig. Ingen gammal förankring längre …

Och båda mina ‘gamla’ bilverkstäder har slagit igen – här gäller det nu att överlämna sig till Flödet – lita på Nuet – ingen gammal yttre trygghet får finnas kvar.
Och det blir varmt och det blir kallt igen … inte bry sig var det …

Vad som sen händer i samhället berör mig inte mycket längre – men grannskapet … Alla dras allt närmare sig själva. Bara inåt finns befrielsen …
Inte så lätt att vara ‘positiv’ just nu …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Som tur är finns såna här på planeten ❤ Inte mina, men jag är så tacksam för mina tre – de känns iaf rena äkta och ‘högre stående’ ❤
Queek … eller nåt

Roarrh

Sötingar skall ha det bra ❤

så skönt

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

