Juni 4 – den äkta människan

Så otroligt jobbigt det måste vara för alla som ännu inte vaknat upp andligt, utan åser den totalt absurda världen – utan att förstå …. men de vill/kan ju inte annat ännu, så det är lönlöst att försöka hjälpa.
Men det är ju jobbigt även för oss som vaknat – att alltid leva ibland en massa som går omkring med allsköns masker och som ännu försöker bedöva sig själva och omvärlden med en massa oljud och olika beroenden ….
Att möta ‘förskönande’ masker – som inte vill låtsas om något som helst mörker – utan bara vill ha kvar imagen av sig själv … ständigt smajlande … ”jag är alltid ‘trevlig'” …  ständigt konflikträdda. Som aldrig vågar säga ifrån om någonting. Och så på den andra ytterkanten – de stora dominerande egona ”jag får göra som jag vill – jag ‘skiter’ i andra!”. Så påfrestande och ingen äkta kontakt kan ske. Bara äkthet kan möta äkthet.

Att vara föregångare är inte något myspysjobb – att vara äkta är själva grejen. Och att acceptera och tycka om sig själv – i alla lägen. Bara då flyter mesta möjliga av Livets Ljus och Livskraft igenom. (Många förväxlar detta ännu  med att tro att man skall gå omkring och vara ”förstående och kärleksfull”.)

Att vara föregångare – ”ut på den yttersta grenen” – in i den Nya Världen är en ständig ensamväg – och vi är förstås utplacerade precis där vi skall vara – för att transformera vår omgivning …. och oss själva.

Rådjuren var här igen i natt – suck … spenaten var god och lite till …. så olika vi prövas – villagrannen mittemot får alltid ha hela sin tulpanrad i fred – helt öppet – men i stället har familjen prövats djupare – då den ganska unga frun/mamman lämnade planeten för ett tag sen … (Hon och maken uppträdde väldigt stressat åren innan). Alla har sin alldeles speciella livsväg och livsplan. ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Köksfönstret är alldeles överflödande 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Förgätmigejens tid går snabbt förbi – denna ljuvliga blomma-tid som jag kom på att jag åter igen inte tagit emot ända in i hjärtat. Såg dom ‘bara’ som något dekorativt i massor… Men jag längtar ju varje år efter denna Tid – så nu påminde jag mig om det och kunde ta in den ljuvliga lilla skönheten lite bättre och känna tacksamhet ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och syrenerna tar vid … ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blågullen är också fin – allrahelst så här i närbild ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

”Jag pussar dig mamma – så blir du glad” ❤

mamma behöver kärlek

En glad … eller? … liten en 🙂 ❤

glad kisse

🙂 ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

