Juli 2 – ett stort steg

ag väntar oerhört tålmodigt på att alla blomknoppar skall slå ut. Enl mitt tycke så går det i år oerhört (igen) långsamt. Grönt grönt i rabatterna och massor med knoppar som i bästa fall sväller, men ännu inte slår ut. Och visst kan jag glädjas lite i att se att de är på väg …. Som tur är har pelargoner och vissa sommarblommor slagit ut.

Och tålmodigt lär jag mig att bara fokusera på mig själv. För mig som alltid gått med öppen blick och på ett eller annat sätt ‘tagit in’ alla de jag möter i min vardag, så har det blivit ett måste att nu oftast bara titta rakt fram eller ner när jag går. Ett stort steg för mig. Det är faktiskt väldigt befriande. Gäller förstås inte de jag känner lite grann. Men jag står inte för någon ”allmän bomull” längre – gör inget för att andra skall trivas, för att de sen kanske skall fortsätta bete sig respektlöst mm … (För många andra är det helt naturligt att inte titta på folk som de möter …) Men bl a min gotländska uppfostran lärde mig att alltid titta på folk som jag möter … Och min modersroll (som alltid skymtat fram överallt) – att ta ansvar för Helheten – både i det lilla och i kollektivet måste få ett slut!!! Nu får andra ta över och var och en ta sitt eget ansvar.

Morgonsol och min återblommande Cyklamen. Mycket är faktiskt ljuvligt i dessa dagar – fastän jag varit nere och känt av min botten igen i några dar – men nu känns det befriande igen. Så länge det varar …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denna vackra utsikt har jag – Blåelden har verkligen tagit sin kärleksfulla plats i år. (Kan bara hoppas de får vara kvar …) Den lyser så i solen där den står – från morgon till kväll – bara solen är uppe. 🙂

Och den dubbla Petunian är verkligen bland de tacksammaste och vackra sommarblommorna. Den expanderar och blir så stor – denna lilla prick . till frö.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mjölkklockan är fin – har haft lite svårt att övervintra, men jag försöker igen, för jag älskar färgen på den. (Kommer inte riktigt fram på bild – mera blålila är den)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den här skulle vara röd men … lite rödlila är den och fin i formen … naturen gör som den vill ❤ I tidig morgonsol. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Också tidig morgonsol – ett fantastiskt ljus. Och i morse vid 6-snåret var det helt underbart ute. Totalt vindstilla, varmt, denna sol och detta ljus på blommorna o grönskan …. ❤  Hade jag bara varit i min egen trädgård, så skulle jag gärna stannat därute… men med alla grannar runt så blir det inte samma sak. — Så sen går jag helst och lägger mig igen …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kärlek ❤

mamma gos

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

