Augusti 13 – det går inte att fly

Måendes mer eller mindre ‘pyton’ när hela kroppen – alla celler skall monteras ner  eller omformas – så tar jag mig fram. Med många sovstunder – sitta ner och ha kontakt med mig själv – andas och känna Närvaro i hela  kroppen – inte fly – så tar jag mig igenom dagarna … Och med många förändrade matvanor (i den mån jag orkar äta … ) Allt mer ‘nyttigt’ – vill absolut inte ha varken kaffe, kakor, starkt kryddat, mjölk o honung när jag inte kunde sova eller den förut nästan obligatoriska kvällsglassen 😉 … Det är ju hur mycket socker som helst i allt möjligt – och mina hemkokta krämer (söta) får fara och flyga… Alla dessa år – ända sen barndomen – av kakor och bullar som tröst. (Inte godis – det har jag slutat med för länge sen)
Undrar stort när kroppen skall ha gjort sig av med all denna lagrade socker-tröst. En ständig smak av socker – som om jag ständigt hävt i mig en kaffekopp socker … ! Även det som är salt smakar socker … Suck suck och suck igen …

När kroppen skall bytas ut och man inte längre känner igen någonting – den blir svag och darrig och ‘hull’ och gamla muskler bara försvinner …
Det där med att vakna upp fullständigt och bli upplyst är något helt annat än det vi först trodde. Inget saligt sittande i yogaställning i full harmoni … 😉 Även om det har sina fullkomliga Bliss-stunder nån gång ibland.

Fullständigt är alltså när Anden helt skall inta och styra kroppen. Inga gamla inlärda tankar, ‘regler’ och vanor fungerar längre. Och ut far allt allt från det gamla livet – den gamla världen. Kroppen gör sig av med alla motstånd – allt som inte är kärleksfullt.

Kalmar Slottsros lyser vackert även bakifrån – och Stockrosorna är på väg – hoppas de hinner slå ut ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En Austinros som skulle varit rosa och som inte är vad som stod på etiketten – men hon är fin och luktar stakt och gott – så hon är välkommen ändå ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dom här Liljorna doftar fantastiskt 🙂 – Broksalvian är fin och till höger Höstöga 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Färgglatt – Daggsalvian lite suddig

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liljan stor och doftande

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den okända Rosen skickar sitt inre Ljus ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Min ‘lilla’ uteplats 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

The Lady of Shalott ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
The Lady Gardener ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

🙂

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar