December 31 – var och en på just SIN väg

Insikten hos mig är nu allt djupare att — Hur meningslöst det är att ”tycka och tala om sin sanning” gentemot någon som ännu inte delar denna sanning. Efter ett kort möte (flera år sedan sist) med min älskade son som ännu, med sina starka energier jobbar på den 3-4:e dimensionella medvetandenivån … (Vi båda har ett starkt världssamvete) – insikten att –  Hela ens verklighet gäller ju bara just mig (eller bara just dig) vad jag tänker och känner inom mig själv. Men hur de flesta av oss ännu kämpar för att inte ”komma i underläge” – ”vill helst ha rätt”. Så totalt meningslöst. Så många ”håller ställningarna” – garden uppe. Det finns ju så enormt många tvisteämnen i vår verklighet just nu. Och många kämpar hårt för att få behålla sina masker – så rädda för att öppna sina hjärtan på riktigt …

Och absolut ingen kan förändra någon annan – var och en är precis just där hon/han skall vara i utvecklingen – just nu. Rädslan för nederlag är stor hos de flesta – och därför håller många ännu nästan helt tyst om just sin sanning. Men för att bli fri måste man ju först testa sin sanning utåt – så att rädslan för att ”gå emot någon annan” upplöses. Och den upplöses fullständigt när vi sen inser att allt kämpande emot något/någon håller oss kvar i tron att ”andra har mer rätt än vi” eller att livet måste vara en kamp. Tron att det är ”därute” som jag måste förändra.

Om jag tycker si och du tycker så – spelar ju ingen roll. Det förändrar ju inte tillståndet och förhållandet för andra människor i samhället. Det skapar ju bara just mitt liv och det du tycker skapar just ditt liv. Så – så helt meningslöst att debattera …!!!

Den vi kämpar emot är alltid oss själva. Då det vi berörs av i det yttre alltid har sin motsvarighet i just vårt inre. Det är bara därför vi berörs.
Men var och en får ju lära sig att gå just sin väg. ❤

Jag har inte varit på fotohumör på ett tag … men en sån här vacker himmel var det igår. Röd-rosa himmel – ganska ofta i dessa dagar – för mig ett tecken på att det är mycket eld och storm i det kollektiva medvetandet. Mycken reningens eld och storm måste nu ske för att piska upp och göra synligt och sen rent.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Får lägga till lite positiva fantasybilder – för till slut skall sånt vara närmare vår verklighet..

ja-2

78538

Hade först tänkt skriva liksom lite årskrönika – men när jag nu lever i Nuet – så får det bli tankarna i Nuet 😉
”Är vi inte framme snart … ” ❤ kan man ju undra

ar-vi-framme-nu

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar